Ridehusene refereres til som:
Hal A (det korte ridehus), og Hal B/C (det lange ridehus)
Anvendelse af ridehallerne:
➤ Ridehallerne skal anvendes i overensstemmelse med ridehusplanen.
➤ Hallerne er lukket for ridning i det omfang der er holdundervisning, stævner eller anden aktivitet
i klubregi. Er hallerne lukkede, vil det blive annonceret på vores Facebookside.
➤ Der er lukket for ridning på den pågældende bane når banepleje foregår.
➤ Når du skal til og fra ridehallerne, samt ved på- og afsidning, må det ikke være til gene for
andre ryttere.
➤ Gør verbalt opmærksom på din ankomst og afgang i ridehallerne.
➤ Dækkener skal lægges i hjørnet ved porten i begge haller (ikke rundt langs barrieren).
➤ Rid således at I mødes venstre skulder mod venstre skulder.
➤ Der skridtes på hovslaget.
➤ Når der er mange ryttere i ridehuset, rides der fortrinsvis på samme volte.
➤ Råben af hesten og unødvendig brug af pisk er ikke tilladt.
➤ Programtræning må fortages under hensyntagen til andre ryttere – vælg evt. tidspunkter, *
hvor der ikke er andre eller få ryttere i hallen.
➤ Du bedes samle op efter hesten/ponyen inde og ude i de anbragte trillebører.
➤ Tømning af trillebørerne foregår i container ved siden af indgangen til hal A.
➤ Hjelm er obligatorisk for alle ryttere. Sikkerhedsvest er obligatorisk for springryttere under 18 år.
➤ Ridning skal være afsluttet senest kl. 23, hvor alle ridefaciliteterne lukker.
➤ Sluk lyset hvis du er den sidste rytter.
➤ Der opfordres til, at der ved opvarmning inden undervisning gøres brug af vores udebaner.
➤ Ved dressurundervisning i hallerne, må der gernes rides under hensyntagning til undervisningen.
Undervisning:
➤ Undervisning foregår ved instruktører, som anvist på ridehusplanen for ridehallerne.
➤ Når der undervises i hal B/C eller hal A, skal dette foregå i modsat ende af indgangen.
➤ Undervisning/hjælp ved egen instruktør i ridehallerne kan foregå i tidsrummet indtil kl. 15.
➤ Efter kl. 15 kan ryttere med egne undervisere benytte de udendørsfaciliteterne hvor der ikke
foregår undervisning, se ridehusplan.
➤ Det er en forudsætning, at den der underviser/hjælper, er medlem af klubben.
Longering:
➤ Det er ikke tilladt at longere i hal A - ej heller i forbindelse med undervisning.
➤ Hal B/C kan anvendes til longering, når der ikke er fast undervisning iht. ridehusplanen.
➤ Longering skal ske i modsat ende af indgang, samt med nødvendigt hensyn til hallens øvrige
ryttere.
➤ Er der mere end 3 ryttere i hal B/C må der ikke longeres.
➤ Udendørs springbanen kan benyttes til longering indtil udesæsonen starter, se Facebook for
annoncering af udesæsonen.
Tvivlsspørgsmål afgøres af bestyrelsen
Hent reglementet til print her
Se den aktuelle ridehusplan her
________________________________________________
Sikkerhedsvejledning
Følgende bestemmelser gælder for ALLE som færdes og / eller rider på SLR´s anlæg.
- Alle bærer sikkerhedsgodkendt ridehjelm under ridning
- Alle bærer sikkerhedsmæssigt korrekt fodtøj under ridning og håndtering af hesten
- Alle under 18 år benytter godkendt sikkerhedsvest ved springning
- Ridehusreglementet skal følges, det hænger i Hal A, og gælder HELE anlægget.
- Ingen fastgør sig til hesten ved f.eks. at vikle træktov rundt om hånden eller livet
- Ingen fører en hest uden træktov eller trense
- Ingen løber eller råber i nærheden af hesten
- Ingen rykker/flår/saver hesten i munden med biddet
- Hjælpemidler såsom pisk, sporer og bid må alene bruges til at vejlede og korrigere hesten i forhold til hestens naturlige adfærdsmæssige reaktionsmønster og indlæringspotentiale og aldrig som straf
Hvis vi skulle være så uheldige at der sker en ulykke:
- Stands ulykken
- Giv livsreddende førstehjælp
- Tilkald den nødvendige hjælp
- Bliv ved den tilskadekomne indtil hjælpen ankommer
- Ved behov for 112, oplys Slangerup Overdrev 1A som adresse til SLR anlægget