Ridehusene refereres til som:
Hal A (det korte ridehus), og Hal B/C (det lange ridehus)

Anvendelse af ridehallerne:

➤ Ridehallerne skal anvendes i overensstemmelse med ridehusplanen.
➤ Hallerne er lukket for ridning i det omfang der er holdundervisning, stævner eller anden aktivitet
     i klubregi. Er hallerne  lukkede, vil det blive annonceret på vores Facebookside.
➤ Der er lukket for ridning på den pågældende bane når banepleje foregår.
➤ Når du skal til og fra ridehallerne, samt ved på- og afsidning, må det ikke være til gene for
     andre ryttere.
➤ Gør verbalt opmærksom på din ankomst og afgang i ridehallerne.
➤ Dækkener skal lægges i hjørnet ved porten i begge haller (ikke rundt langs barrieren).
➤ Rid således at I mødes venstre skulder mod venstre skulder.
➤ Der skridtes på hovslaget.
➤ Når der er mange ryttere i ridehuset, rides der fortrinsvis på samme volte.
➤ Råben af hesten og unødvendig brug af pisk er ikke tilladt.
➤ Programtræning må fortages under hensyntagen til andre ryttere – vælg evt. tidspunkter, *
     hvor der ikke er andre eller få ryttere i hallen.
➤ Du bedes samle op efter hesten/ponyen inde og ude i de anbragte trillebører.
➤ Tømning af trillebørerne foregår i container ved siden af indgangen til hal A.
➤ Hjelm er obligatorisk for alle ryttere. Sikkerhedsvest er obligatorisk for springryttere under 18 år. 
➤ Ridning skal være afsluttet senest kl. 23, hvor alle ridefaciliteterne lukker.
➤ Sluk lyset hvis du er den sidste rytter.
➤ Der opfordres til, at der ved opvarmning inden undervisning gøres brug af vores udebaner. 
➤ Ved dressurundervisning i hallerne, må der gernes rides under hensyntagning til undervisningen. 

Undervisning:

➤ Undervisning foregår ved instruktører, som anvist på ridehusplanen for ridehallerne.
➤ Når der undervises i hal B/C eller hal A, skal dette foregå i modsat ende af indgangen.
➤ Undervisning/hjælp ved egen instruktør i ridehallerne kan foregå i tidsrummet indtil kl. 15.
➤ Efter kl. 15 kan ryttere med egne undervisere benytte de udendørsfaciliteterne hvor der ikke
     foregår undervisning, se ridehusplan. 
➤ Det er en forudsætning, at den der underviser/hjælper, er medlem af klubben.

Longering:

➤ Det er ikke tilladt at longere i hal A - ej heller i forbindelse med undervisning.
➤ Hal B/C kan anvendes til longering, når der ikke er fast undervisning iht. ridehusplanen.
➤ Longering skal ske i modsat ende af indgang, samt med nødvendigt hensyn til hallens øvrige
     ryttere.
➤ Er der mere end 3 ryttere i hal B/C må der ikke longeres.
➤ Udendørs springbanen kan benyttes til longering indtil udesæsonen starter, se Facebook for
     annoncering af udesæsonen.

Tvivlsspørgsmål afgøres af bestyrelsen

Hent reglementet til print her

Se den aktuelle ridehusplan her

________________________________________________

Sikkerhedsvejledning

Følgende bestemmelser gælder for ALLE som færdes og / eller rider på SLR´s anlæg.

  • Alle bærer sikkerhedsgodkendt ridehjelm under ridning
  • Alle bærer sikkerhedsmæssigt korrekt fodtøj under ridning og håndtering af hesten
  • Alle under 18 år benytter godkendt sikkerhedsvest ved springning
  • Ridehusreglementet skal følges, det hænger i Hal A, og gælder HELE anlægget.
  • Ingen fastgør sig til hesten ved f.eks. at vikle træktov rundt om hånden eller livet
  • Ingen fører en hest uden træktov eller trense
  • Ingen løber eller råber i nærheden af hesten
  • Ingen rykker/flår/saver hesten i munden med biddet
  • Hjælpemidler såsom pisk, sporer og bid må alene bruges til at vejlede og korrigere hesten i forhold til hestens naturlige adfærdsmæssige reaktionsmønster og indlæringspotentiale og aldrig som straf

Hvis vi skulle være så uheldige at der sker en ulykke:

  • Stands ulykken
  • Giv livsreddende førstehjælp
  • Tilkald den nødvendige hjælp
  • Bliv ved den tilskadekomne indtil hjælpen ankommer  
  • Ved behov for 112, oplys Slangerup Overdrev 1A som adresse til SLR anlægget